Olen tappanut aikaa Älypään tietovisojen parissa, enkä pääse omaan kirjaani perustuvassa visassa edes listan kärkeen! Kirottua! Monesti mulla jää kierros johonkin puoliväliin. Eikös se minun nimenomaan pitäisi olla perillä noista kysymyksistä... Peliä voi halutessaan tahkota täällä: alypaa.com/yhteisot/pelit/Kaiken+se+kest%E4%E4

Nyt eletään ihan mun lempiaikoja vuodesta. Rakastan etenkin marras-joulukuuta. Joulun odotus on parasta. Saa lipittää glögiä ja nakertaa piparia ja kuunnella joulumusaa. Kirjoittaminenkin sujuu jotenkin paremmin, kun ulkona on pimiä. Meillä on porukoilla ikivanha joululevy, joku Anttilan alekorista 90-luvun alussa hommattu kokoelma CD. Siitä löytyy kaikki parhaat joululaulut. Esittäjinä on mm. Bing Crosby, Frank Sinatra, Doris Day, Elvis ja Mahalia Jackson. Sillä me avataan aina äipän kanssa joulukausi - heti marraskuussa!

Syksyn myötä on tullut katsottua myös enempi tv-sarjoja. En yleensä katso (Suomen) telkkarista yhtään mitään, mutta mulla on muutamia sarjoja, joita seuraan säännöllisesti. True Blood palaa tauolta vasta ensi kesänä ja Penn & Teller: Bullshitkin on tauolla, joten tällä hetkellä seuraan vain Supernaturalia ja Stargate Universea. SGU on ihka uusi tuttavuus. Olin aikanaan murheen murtama, kun sarjaa edeltänyt Stargate Atlantis päätettiin lopettaa. Moni suuttui ja näki asian niin, että SGA sysättiin pois SGU:n tieltä. Mä päätin kuitenkin antaa uudelle sarjalle mahdollisuuden ja odotin sen alkamista innolla koko kesän. SGU:sta on tullut ulos vasta kolme jaksoa, mutta se vaikuttaa todella lupaavalta. Sarja poikkeaa kahdesta edeltäjästään mielestäni mm. synkkyydellään ja olemalla huomattavasti hahmovetoisempi kuin SG-1 tai SGA. Suosikkeihini kuuluu tällä hetkellä matikkanero Eli Wallace ja Robert Carlylen esittämä Dr. Nicholas Rush.

Mein isukki lähtee torstaina Lontooseen. Ajattelin antaa sille mukaan listan kirjoista, joita toivon Joulupukilta. Lontoossa kirjat ovat halvempia. Muuten mulla on Pukille vain yksi toive, The Beatles: Rock Band-peli PS3:lle. Sitä on mukava jammailla joulunpyhinä. Lokakuun lopussa olisi myös tiedossa naamiaispippalot. Saa nähdä keksinkö mitään asua, jolla osallistua. Vuosi sitten pukeuduin Anssin vanhaan rippipukuun ja olin yksi Reservoir Dogseista.