Nyt on Uma-täti ollut ahkera! Olen viikon sisällä:

1. Kirjoittanut ensimmäisen luvun tulevaan nuortenkirjaani, eli Tatu & Severi-sarjan seuraavaan osaan. Ihan voittajafiilis ja todella helpottunut tunne, kun sitä tekstiä taas syntyy.

2. Olen myös editoinut pikkuveljeni ja kolmen muun jätkän Havaijin lomalla kuvattua videota. Pituutta leffalle kertyi kokonainen tunti. Oli siinä pirulaisessa näpertämistä! Käytin videossa melko nopeatempoista leikkausta, joten yksittäisiä klippejä syntyi lopulta aivan tuhottomasti. Lopputulos on kyllä hieno, vaikka itse sanonkin. Tehtiin rainaan oikein omat opening creditsit ja kaikilla pojista on omat roolinimet. Nauhoilta löytyi huvittavaa materiaalia. Juurikin sellaista koheltamista ja hurttia huumoria, jollaista parikymppisiltä äijiltä nyt voi odottaa. Ensi-ilta on ilmeisesti tulevana lauantaina Anssin järkkäämissä Havaiji-bileissä.

3. Luin Tuntemattoman sotilaan pitkästä aikaa ja riemuitsin sen loistavista hahmoista.

4. Tein kirjahankintoja huuto.netistä. Löysin parin euron kappalehintaan mm. vanhaa Tuija Lehtistä, yhden legendaarisista Bertin päiväkirjoista ja pari Kaisa Ikolan Hullu luokka-kirjaa. Mukaan tarttui lisäksi yksi Salla Simukan teos, sillä olen utelias lukemaan myös vähän nuorempien kirjoittajien kirjoja.

5. Opettelin soittamaan The Beatlesin All Together Now-kappaleen oikealla kitaralla. Nyt on sormenpäät kipiät. Okei, kyseinen kappale ei ole sieltä vaikeimmasta päästä, mutta mä olin riemuissani, kun tajusin ettei mun rämpytys olekaan enää pelkkää rämpytystä, vaan siitähän ihan tunnistaa kyseessä olevan kappaleen.

6. Ostin uuden tietokoneen. Nyt ei pitäisi järeämpikään resoluutio mm. piirtäessä laittaa konetta kakomaan. Uusi tietsa oli alennuksessa ja jokusen satasen halvempi kuin tämä nykyinen kone. Se on myös puolet tehokkaampi masiina, vaikkei tällä oo ikää kuin kaksi vuotta. Vanhan koneen myyn äipälle ja isukille, koska niiden ikivanha läppäri sanoi itsensä viimein irti.