Mun uusi vuosi on alkanut hyvissä, joskin vähän laiskoissa merkeissä. Oon viettänyt vapaa-aikani lähinnä sohvan pohjalla PSP kourassa ja tahkonnut kahta eri Final Fantasy-peliä. Tilasin vihdoinkin Reija Kaskiaholta uuden kirjan kokoelmaani. Valitsin kirjan nimeltä Rastas, sillä se oli valitettavasti ainoa, jota tällä hetkellä painetaan. Aloin lukea Harry Pottereita taas parin vuoden tauon jälkeen ja oon myös kunnostautunut piirtämisen suhteen. Sain uusien töiden myötä vihdoinkin rikki 28 000 pageview:n rajan deviantART:ssa. Jei!

Joulupukki toi mulle kivoja lahjoja, joista paras oli varmaankin Minä, Mauri Kunnas-kirja. Kunnas on mun suurin idoli ever, joten ahmin hänestä kertovan kirjan tietysti yhdessä illassa. Kerään Kunnas-kirjoja ja saan kokoelmaani yleensä yhden uuden kirjan joka joulu. Tänä vuonna paketista paljastui Koiramäen lapset ja Näkki. Sain myös kivoja Beatles-aiheisia tuliaisia Havaijilta. Kortteja (jotka kehystin ja laitoin seinälle), magneetin ja alkuperäisen Yellow Submarine-elokuvajulisteen. Joululomalla tulikin pelattua The Beatles: Rock Bandia aikas paljon. Oon kehittynyt rummuissa jo expert-tasolle ja kitaraa soittelen kiitettävästi hard-vaikeustasolla. Vähän tyhmästi luulin, että oikean kitaran näppäily olisi yhtä helppoa ja lainasin Anssilta skittaa, jota oon nyt yrittänyt opetella soittamaan - huonolla menestyksellä. Tuntuu, ettei sormet riitä!

Mua harmittaa, että oon vähän myöhässä omasta aikataulustani, jonka asetin seuraavalle kirjalle. Mun oli tarkoitus aloittaa kirjoittaminen jo joulukuussa, mutta toisin kävin. Tällä hetkellä mä oon saanut juonen ylös muistikirjaani (joka on nyt täynnä epämääräisiä merkintöjä, yksittäisiä sanoja, lauseita, suherruksia ja ties mitä kaikkea mitä päähän on pulpahdellut). Kirjoittamisen voi siis periaatteessa alkaa nyt, mutta inspis on toistaiseksi kulunut kuvataiteeseen. Mulla on pienoinen ongelma sen kanssa, että en oikein osaa päättää minkä ikäisille mä tuota kirjasarjaa kirjoitan. Se on ehdottomasti nuoremmille kuin mun esikoinen, eikä KSK:n kohderymä todennäköisesti saa mitään irti MTSY:stä. Mutta toisaalta kirjasarjan päähenkilöt ovat seuraavassa kirjassa jo yläasteella. Ja kyllä mä muistelen että silloin kuvioihin tuli jo (joillakin, ei kaikilla) ensimmäiset kännikokeilut sun muut. Eli kyseessä ei mun mielestä ole ihan puhdas lastenkirjakaan.