(trollol sensuuri iski taas)

 

Sinne meni se kesä, elokuu on jo yli puolenvälin. Me gusta! Pidän syksystä ja rakastan talvea. Pääasia että ne kammottavat helteet on poissa! 24/7 hiki päässä, ei kiva, ei ollenkaan kiva. Kuten kuvista näkyy ni miä en ruskettunut ollenkaan vaikka aurinko paisto koko kesän. Paloin kyllä pari kertaa saaressa tosi pahasti ja mulla oli nenä ku Petteri Punakuonolla monta viikkoa.

 

Meidän talossa asuu muuten omituisia naapureita. On yks pappa ja sen pieni sylikoira ja aina kun ne tulee mua vastaan hississä tai rapussa, ni se ukkeli kattoo mua niin ku miä meinaisin syödä sen koiran! Mut on kasvatettu kohteliaaksi ja tervehdin aina ihmisiä, vanhempia oikein kirjakielellä, mut se pappa ei ikinä moikkaa mua takasin! Törrrkee!

Ja sit on sellanen teinipoika, en tiedä kui vanha, varmaan max. 14-vee, se moikkaa mua ihan joka kerta kun nähdään ja avaa mulle aina oven jos se on tossa pihalla. Ja aina ku mennään samalla hissillä, se vetää korvia myöten punaiseksi 

 

Olin muuten todella laiska lukemaan tänä kesänä. Luin tasan kaksi kirjaa! Carl Saganin Pale Blue Dot ja Fernando Torresin elämänkerran. Ainiin, luin mä Jäämyrskynkin uusiksi. Syksyllä tulee varmasti taas luettua ahkerammin. Ja kirjoitettua. En kirjottanu toukokuun jälkeen ku työjuttuja. Kesällä oli niin paljon kaikkea muuta ja lisäksi jalkapallo vei niin suuren osan mun huomiosta. Vie se toki vieläkin, viikossa tulee katottua n. 4 peliä, vaiks seuraankin vaan Real Madridia ja Liverpoolia. 

 

Jee! Irena etsii asuntoa Kotkasta  Yks bueno kämppä, joka oli n. 200 metrin päässä mun luota, meni valitettavasti sivusuun. Mut kyllä niitä varmasti tulee vielä vastaan. Ihih, sain Irenan hankkimaan Left 4 Dead-pelin (ihanaa zombiemättöä) ja me pelattiin sitä tänä kesänä yökaudet online. Siinä yritetään selviytyä zombie apocalypsestä neljän pelaajan tiimillä ja kommunikointi tapahtuu mikrofonien välityksellä.

 

Käytiin kesällä Ikeassa ja ostin sieltä parvekkeelle sellasen tikapuuhyllykön, ni prkl siinä oli kaks viallista osaa, kaks jalkaa ei yletä maahan! Taattua Ikea-laatua. Ideaparkissakin käytiin ja ihmeteltiin kovasti, kun ei siel ollu missään minkäänlaista opastustaulua. Siel piti vaan harhailla sokkona. Ja Union Fiven myyjät vaan juorus takahuoneessa, vaikka kassalla oli jonoa ja ne piti itse hakea sieltä juorukerhosta että sai palvelua.